Post.. Het komt vaak binnen op de momenten dat we geen tijd hebben om er iets mee te doen. Daarvoor is dit handige systeem een uitkomst!
Of het nu gaat om een rekening, een kleurplaat van uw kind of een formulier dat u moet invullen,
alles kunt u in deze mapjes sorteren.
Wat u hiervoor nodig hebt zijn 3 mapjes of bakjes.
Maak 3 categorieën:
- Doen: voor alle papieren waar u nog iets mee moet doen.
Bijvoorbeeld rekeningen, formulieren, post die u wilt versturen. - Lezen: voor alle papieren die u door moet of wilt lezen.
Bijvoorbeeld: nieuwsbrieven, flyers etc. - Bewaren: voor alle papieren die u wilt bewaren en waar u niets meer mee hoeft te doen.
Bijvoorbeeld: kleurplaten van kinderen, kaarten, belangrijke papieren voor uw administratie.
Als de post binnenkomt en u hebt geen tijd om er direct iets mee te doen, sorteer het dan in deze 3 mapjes.
Plan vervolgens 1x in de week/2 weken/maand een moment in om alle mapjes te bekijken en acties te ondernemen. Belangrijk om dit goed bij te houden, zodat u het blijft overzien en rekeningen op tijd worden betaald.
PS: om te zorgen voor minder post zijn er ook heel wat dingen die u af kunt melden, zoals reclamefolders en ongeadresseerde post. Plak bijvoorbeeld een nee-nee of nee-ja sticker op uw brievenbus.
Reactie plaatsen
Reacties